friendly-inmates.com
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Hoe plaats ik op de juiste wijze een nieuwsbericht

Go down

Hoe plaats ik op de juiste wijze een nieuwsbericht Empty Hoe plaats ik op de juiste wijze een nieuwsbericht

Post  Yoke Wed May 13, 2009 10:56 am

De Nederlandse wetgeving kent wat regeltjes met betrekking tot het plaatsen van nieuwsberichten. Ik wil jullie vragen om je hier zoveel mogelijk aan te houden.
Het is namelijk van belang voor Friendly-inmates dat we ons houden aan deze regels.

Een nieuwsbericht mag je altijd plaatsen zolang je er maar de journalist en de bron erbij vermeldt.
Dus noem kort de site en de journalist die dit artikel heeft geplaats.

Wanneer er "all rights reserved" of copyright bij de nieuwsberichten staat, mag je niet zomaar deze artikelen hier plaatsen.
Ga dan de regels van de desbetreffende bron na.
Vaak mag je het alsnog plaatsen maar check dit wel even.

Wat betreft het plaatsen van foto's; deze mag je alleen plaatsen ter ondersteuning van je bericht.
Het moet dus echt nieuwswaarde hebben.
Ook bestaat er in Nederland zoiets als portretrecht.
Een foto van een bekend iemand zomaar hier plaatsen als het geen nieuwsbericht ondersteunt kan een schending op het portretrecht opleveren.

Voor het plaatsen van links naar andere sites; dit mag zonder enkel probleem maar wees alert op het noteren van de naam van de betreffende bron.

Ik hoop dat hier zo veel mogelijk aan gehouden wordt zodat we geen wetten negeren. Dit is echt in het belang van Friendly-inmates.
Yoke
Yoke
Admin

Posts : 155
Join date : 2009-04-04
Location : netherlands

https://www.facebook.com/yoke.jaken

Back to top Go down

Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum